Patrioții de duminică și încă ceva


Ziua de azi a fost încărcată de prea multe evenimente. De când m-am trezit m-am gândit la două lucruri: iarna și tricolor. Era clar că oriunde m-aș uita mă voi izbi de astea două lucruri. Și nu m-am înșelat deloc... Facebook-ul a fost invadat de steaguri tricolore, de fotografii cu harta româniei, de poze cu oameni în port popular și de urări de bine către țărișoara dragă. Printre aceste postări au răsărit și câteva cu ”Hello, December!”, ”Winter is here” și alte postări de genul. pentru că suntem români adevărați, dar sună mai bine dacă trântim o postare în engleză. Am trecut și peste astea... dar peste ce n-am putut să trec nici la momentul actual a fost altă știre...

De fapt asta a fost chiar prima postare care mi-a apărut în newsfeeds când am intrat pe Facebook. Paula, postase „Fast and Furious will never be the same without you. RIP.” Sub text era o poză în care Paul Walker zâmbea, superb ca de obicei. Inițial am crezut că e o glumă proastă, dar zecile de postări similare m-au convins. Paul Walker s-a stins în urma unui cumplit accident rutier. Groaznic. Postarea oficială de pe pagina lui de Facebook a pus capac oricărei urme de speranță din sufletul meu. Cum să moară un om așa de tânăr și de frumos și de talentat și de, și de... Ironia sorții a făcut să-și găsească sfârșitul într-o mașină. După rolurile din Fast and Furious în care era maestru în șofat, uite că tocmai o mașină l-a ucis. Și nici măcar nu conducea el.
După cum am spus și pe Facebook, Dumnezeu a avut nevoie de un înger superb acolo sus la el, așa că l-a luat pe el și l-a făcut „stea albastră” așa cum spunea și fiica actorului.


Da. Viața e scurtă și trebuie să ne bucurăm de ea atât cât putem. Și fiecare se bucură de ea așa cum vrea. Unii își găsesc bucuria în femei, alții în bani, alții în postări patriotice pe Facebook, alții... cine știe în ce.
Ei bine, da. Azi m-au apucat nervii când am văzut cum cuuuurg postările despre 1 decembrie și cum declarațiile de dragoste pentru țărișoara noastră dragă nu mai contenesc. Unii ar putea zice că nu e nimic rău în asta, că fiecare își exprimă dragostea de patrie așa cum poftește. Da, corect! Dar n-am o problemă cu felul în care își exprimă dragostea asta, ci cu momentul când fac asta.
Pe toți îi găsește patriotismul numai pe data de 1 decembrie. Postează pe Facebook poze cu tricolorul și scriu la descriere un text lacrimogen și încărcat cu simțăminte patriotice, că deh, e 1 decembrie. 
  • „Țara mea e superbă!” - dar mă duc în vacanță la Bulgari.
  • „La mulTZi ani, Romania!” - că e prea complicat să scriu cu diacritice.
  • „Sunt mândru că sunt român” - dar doar de 1 decembrie, că în restul anului mi-aș băga ceva în ea de țară de rahat (și nu de-ăla turcesc de care se găsește la tarabe).
  • „Ziua tuturor românilor” - care iau masa în oraș de ziua României, dar la McDonald's, pentru că nu dă bine să dai check-in ”eating sarmale în foi de viță”.
Și lista ar putea continua, dar nu cred că are rost. Cred că am subliniat destul de bine ideea de bază. Și pentru că mi s-a atras atenția că nu are rost să critic așa aiurea, deoarece e democrație și fiecare se manifestă în orice fel vrea... mai vreau să adaug ceva: Da! Fiecare e liber să facă ce vrea, să se exprime cum dorește. Eh, unii oameni aleg să posteze, cu o falsitate groasă, texte patriotice pe rețelele de socializare. La fel de liberă aleg și eu să-i critic până mă dor degetele tastând. :)
Democrația aduce cu ea dreptul la libera exprimare, pe care mi-l exercit cât pot eu de tare și de des.
A da, și să mai adaug ceva. Postarea asta a mea nu se referă la aaaabsolut toți cei care au postat azi chestii legate de Ziua națională. Nu! Postarea mea face referire clar la o anumită categorie de persoane.
Așa, pe final vreau să fac și eu o urare țării mele:
„Ce-ți doresc eu ție, dulce Românie?” Îți doresc să suporți cu aceeași calmitate (ca și până acum) toți patrioții ăștia de duminică și dacă la un moment dat începe să ți se acrească de ei, nu ezita și dă-le câte un șut exact acolo unde-i doare mai tare! În inima lor de patrioți :)
foto din colecția personală
###
Notă: Îmi pare rău că a trebui să scriu două postări într-una, dar decesul lui Paul Walker m-a luat prin surprindere și n-am putut să-l evit. :(

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Produse drăguțe de la Marillys.ro

22 și 5 ani: clarificare de situație

Sunt fată de miner și-s a naibii de mândră de asta!