Cam așa a fost la November Notes in Social Media

Vinerea care tocmai a trecut am fost la un eveniment despre social media, așa cum v-am spus în ultimul articol. Azi vreau să vă povestesc cum a fost și să dau cumva un feedback. O să fiu sinceră și deschisă, dar mă voi axa pe părțile pozitive pentru că cele negative nu cred că sunt eu în măsură să le comentez. November Notes in Social Media a fost o conferință organizată de către fetele de la BloggingTM 2.1. M-am înscris cu entuziasm din luna octombrie (parcă), cu toate că n-am știut exact ce va fi acolo. Am zis că dacă este despre social media și despre blogging e clar că mă interesează, așa că vineri m-am prezentat acolo rânjind. 
La intrare am fost întâmpinată de câteva fete drăguțe care mi-au dat ecuson de om important (cu nume + link blog) și mapa asta:
Apoi am intrat în sala mare și impunătoare care încet-încet a început să se umple cu oameni. M-am buucrat să văd persoane de toate vârstele acolo. Mă gândeam că vor fi doar studenți sau tineri interesați de Facebook, sau așa ceva. Dar am ridicat sprâncenele a plăcere când am văzt și persoane trecute de perioada „facebook”, dar interesate de domeniul ăsta frumos al social media. 
După ce ne-am așezat și ne-am calmat un pic a început evenimentul. Au fost 2 sesiuni cu câte 3 speakeri fiecare. Au fost, deci, 6 oameni frumoși care ne-au împărtășit câte ceva din experiența lor. A fost frumos pentru că fiecare a abordat subiectul conferinței din propriul punct de vedere, care era total diferit de al celorlalți speakeri. 
Amalia Gaiță a fost prima. Ea este o artistă: fotograf și muzician. Fotografiază, compune, cântă... Ea ne-a vorbit despre cât de importantă este imaginea, nu doar în mediul online, ci în orice domeniu. Ne-a povestit despre cum putem vinde un produs fără măcar să-l prezentăm într-o reclamă, dar știind să expunem imagini astfel încât să atingem exact coarda sensibilă a clientului. A vorbit frumos și liber, deschis, ca unor prieteni. Mi-a plăcut faptul că nu a fost deloc tehnică, chiar dacă domeniul în care activează ea nu este unul cunoscut tuturor. A știut să își expună ideile astfel încât fiecare să înțeleagă.
Alexandra Giula a fost speaker-ul cu nr 2. Ea este fondatoare a comunității NU înseamnă NU și scrie pe corcoduș.ro și o interesează tot ce ține de blogging. Ea a abordat subiectul care m-a interesat cel mai tare. A vorbit un pic mai tehnic despre ceea ce înseamnă un blog, despre ce înseamnă să ții un blog în viață. M-a motivat cumva, să fac pasul pe care vreau să-l fac de-o veșnicie: să-mi mut blogul pe un domeniu personal. În curând se va întâmpla și asta!
Prima sesiune a fost încheiată de Cristian Manafu. Nu știu dacă mai are nevoie de prezentări, dar... vă spun eu așa: are o experiență de 8 ani în presa scrisă, este event planner (sau organizatot de evenimente, dacă vreți), trainer și consultant pe partea asta de social media și scrie pe manafu.ro. A făcut o prezentare foarte faină și dinamică, și dacă ar fi să o rezum, ar suna cam așa: trebuie să fim mereu contectați cu tot ce se întâmplă în jurul nostru, trebuie să fim originali, să știm să ne adaptăm la schimbări, să fim deschiși spre nou și mai ales, dacă ne place vreo idee să nu o furăm ca țăranii ci să învățăm să o modelăm după propriul nostru stil. Altfel spus...
Startul celei de-a doua sesiuni a fost dat de Călin Coman. El ne-a spus de la început că nu e speaker, dar încearcă să ne povestească un pic din experiența lui. Și cred că are ce povesti omul ăsta. Cu o experiență de 18 ani în comunicare, fiind strategy director la Handsome Advertising și având diverse proiecte pe publicitate și digital media, el ne-a vorbit despre cum stă treaba cu promovarea brandurilor locale și cât e de important acest lucru. A ținut o prezentare destul de scurtă și de grăbită (zic eu) dar plină de lucruri numa' bune de băgat la cap.
Apoi a urmat Toma Grozăvescu. Foarte fain om. Îl știam din anul I de facultate când era și el la început de drum, și uite ce multe are de zis astăzi. Toma a pus bazele proiectului Smarters România, care se pare că este primul proiect de Growth Hacking Marketing din țară. A avut un discurs foarte fain și lejer și ne-a vorbit despre cum ne putem folosi de social media, și mai ales de Facebook pentru a promova și, de ce nu, a vine un brand. 
Seara a fost încheiată de Deea Petrica, consultant pe partea de marketing la EBIG. Ea ne-a împărtășit una din experiențele ei în ceea ce privește promovarea și vânzarea unui brand. Ne-a vorbit despre cum a fost să introducă pe piața românească un produs nou, al unui brand nou. Ne-a învățat că nu trebuie să vindem cu orice preț ci să apelăm la emoții, la omul din spatele profilului de cumpărător. 
Pentru că blogul meu este extrem de subiectiv, îmi permit să fac și un top al celor 6 speakeri. Cel mai mult mi-a plăcut de Toma și de Manafu, dar ca subiect cel mai mult m-a interesat prezentarea Alexandrei. Per total, de la fiecare am avut câte ceva de învățat și am plecat acasă cu un pic de meserie furtă de la fiecare dintre ei. Dar am furat ca un artist, așa cum m-a învățat Manafu. 
Ca să concluzionez, pot spune că fiind la prima ediție, November Notes in Social Media a ieșit fooaaaarte fain. Au fost mai multe plusuri care au pus total în umbră micile minusuri. 
Partea ce mai faină e că pentru anul viitor, deja e programată a doua ediție: vineri, 10 noiembrie 2017! 
Așa că mai pot spune doar atat:
Mulțumesc organizatorilor pentru evenimentul ăsta frumos, pentru că mi-au dat șansa să particip și...
Ne vedem anul viitor!

Comentarii

Trimiteți un comentariu

Postări populare de pe acest blog

Produse drăguțe de la Marillys.ro

22 și 5 ani: clarificare de situație

Sunt fată de miner și-s a naibii de mândră de asta!