Bullet Journal-ul meu | #bujo_1

Astăzi vă povestesc un pic despre noua mea obsesie, și anume Bullet Journaling. Dacă vă interesează sau vă pasionează lucrurile legate de planning, organizare, agende șamd, citiți în continuare că sigur o să vă placă.
Bullet Journal este un concept creat de Ryder Carroll. Din câte am înțeles eu, omul se săturase să aibă înșirate pe birou tot felul de liste, listuțe, foi și sticky-notes așa că a găsit o modalitate de a le integra pe toate într-un sistem foarte practic. Bullet journalingul este, de fapt, o combinație între un jurnal, o agendă și un „caiet cu mâzgâleli”. Pentru a începe un bullet journal ai nevoie doar de un caiet și un pix. Nici mai mult nici mai puțin. Dar, dacă și voi stați ore în șir pe Youtube sau pe Pinterest, veți vedea acolo adevărate opere de artă în ceea ce privește bullet journalingul. Oamenii creativi au dus conceptul ăsta la rang de artă, din punctul meu de vedere, dar la origine un bullet journal a fost gândit foarte simplu și practic. Aici vă las un clip introductiv despre asta:


Acum că v-ați făcut o idee despre ce înseamnă bullet journal, haideți să vă povestesc un pic despre cum m-a prins pe mine toată nebunia asta. Eu știam de mult de conceptul ăsta și văzusem zeci de videoclipuri pe Youtube cu și despre asta. Nu am încercat să îmi fac niciodată propriul meu bullet journal pentru că mi se părea că niciodată nu va arăta ca cele de pe Youtube. Apoi, nu știu cum am găsit-o pe Ștefana de la The Pretty Blossoms și am dat peste playlistul ei despre bullet journal. După ce i-am urmărit toate video-urile despre asta m-am hotărât că și eu vreau așa ceva.
La început am avut o agendă mică unde am început să îmi organizez eu frumos viața, dar îmi era destul de incomod. În primul rând era o agendă mică, dar în al doilea rând era dictando, iar acest lucru mă incomoda un pic. (*agenda respectivă o puteți vedea în pozele de mai jos, acoperind anumite pagini) Apoi am primit o agendă cu spirale, de matematică pe care o folosesc din luna iunie și îmi place foarte mult. 
Acum haideți să vorbim un pic despe ce cuprinde mai exact un bullet journal. După cum ați văzut și în video de mai sus, într-un bullet journal sunt câteva puncte importante de care trebuie să țineți cont, dar pe care le puteți personaliza și ajusta după propriile voastre nevoi. 
În primul rând, orice bullet journal are un Index. Acesta are rolul unui cuprins și ne ajută să „cotrobăim” mai ușor prin bujo. Indexul meu cuprinde doar titlurile mari, nu și cele care se repetă lunar. Adică am trecut doar luna iunie, de exemplu, fără să trec și fiecare subcategorie a lunii respective. În bujo meu, fiecare lună are câte o culoare specifică, de aceea am colorat și în index titlurile care țin de luna respectivă. Cam așa arată: 
După index, urmează un Future Log, adică un fel de calendar. Asta mă ajută mult pentru că am o privire de ansamblu pentru tot anul. Ținând cont de faptul că un bujo îl „construiești” în timp, e important să ai un astfel de future log, pentru că aici poți trece evenimente sau lucruri importante care vor avea loc peste câteva luni, de exemplu.
Apoi, în mod normal ar urma organizarea pentru luna în curs, apoi pe săptămâni și chiar pe zile. Eu am preferat să adaug câte ceva în plus și astfel să folosesc bullet journal-ul la capacitate maximă. Nu vreau să-l folosesc doar pe post de agendă așa că am adăugat și niște colecții și câteva trackere pentru a urmării anumite obiceiuri de-alea mele. 
Imediat după future log am introdus un Year in pixels, care înseamnă de fapt că am desenat un tabel simplu. Fiecare pătrățică e rezervată pentru fiecare zi din an, și am alcătuit și un cod de culori pentru fiecare stare a mea. În fiecare zi colorez pătrățica respectivă cu o culoare care rezumă cel mai bine felul în care mi-a decurs ziua. 
Alte trackere pe care le mai am în bujo ar fi: Self care activity tracker, un traker cu serialele pe care le urmăresc în momentul de față, o pagină unde îmi trec economiile și una care cuprinde evidența citirilor pe care le dau la utilități. Acestea două din urmă nu o să vi le arăt pentru că nu sunt decât niște tabele banale cu cifre scrise în ele :)).
 
Înainte să ajungem la organizarea lunii iulie, vreau să vă vorbesc un pic despre colecțiile mele din bujo. Îmi place să țin evidența oricărui lucru, îmi place să fac liste și peste un timp să mă uit peste ele. Așa că bullet journalul a venit la fix și mă ajută mult în privința asta. 
Ca și colecții pot spune că am așa:
- cărțile citite în 2017
- filmele văzute în 2017 
- o pagină dedicată lui Oreo 
- filme și seriale pe care vreau să le văd
- locuri pe care vreau să le vizitez
- dorințe pe termen lung
- cărți pe care vreau să le citesc
- o listă de cumpărături pe termen lung
- travel kit (unde am o listă cu toate lucrurile de care am nevoie atunci când călătoresc)
- un loc pentru brain dump atunci când vine vorba de blog. Aici scriu orice idee de articol, câteva cuvinte cheie și un deadline dacă e cazul.
- un brain dump general, unde scriu tot ce-mi trece prin cap și nu vreau să uit
- un shopping list, pentru că trebuie:)

Organizarea lunii iulie a fost una destul de simplă pentru mine. Nu m-am agitat să fac nu știu ce oprere de artă, dar am păstrat ca temă principală culoare portocaliu. În general lunile mele cunprind următoarele categorii:
- o pagină de titlu
- un monthly log - adică o pagină unde pot avea o privire de ansamblu peste toată luna
- un habit tracker unde urmăresc anumite obiceiuri din viața mea
- un mood tracker pentru a vedea care este starea mea de spirit în fiecare zi
 - un sleep tracker pentru a vedea cam câte ore dorm pe noapte și cum oscilează orele mele de somn
 - un tabel cu facturile și plățile lunare, pentru că mereu uit de ele
Ar mai fi un gratitude log, adică o listă unde în fiecare zi trec lucrul pentru care sunt recunoascătoare și pagina cu Amintiri. Aici îmi place să desenez câte ceva micuț despre lucrurile de care vreau să-mi amintesc din  luna respectivă.  Am de asemnea, și o pagină în care țin evidența postărilor de pe blog din luna respectivă și asta mă ajută mult și mă motivează în același timp.
Și așa arată o săptămână în bujo-ul meu. De obicei mai schimb design-ul pentru a-mi da seama care e cel mai potrivit pentru mine. Până acum ăsta îmi place cel mai mult. Am un calendar mic, un tracker pentru câtă apă beau în fiecare zi, un to do list, și organizarea pe toată săptămâna. La sfârșit am o căsuță intitulată „Something to remember” unde trec lucrurile frumoase pe care vreau să mi le amintesc și care ulterior vor veni desenate în pagina de Amintiri. 


Cam așa arată bullet journal-ul meu. Îmi place la nebunie să mâzgâlesc în el. Scriu în fiecare zi, completez fiecare tracker, mă organizez și-mi place foarte tare. Cumva, îmbin utilul cu plăcutul, pentru că în timp ce-mi organizez o săptămână mă și relaxez puțin pentru că-mi face plăcere lucrul ăsta. Mi-am promis că dacă mă țin de el până la sfârșitul anului, de Crăciun îmi voi face un cadou și-mi voi cumpăra un Leuchtturm1917. Dacă nu știți ce e ăla, dați un click aici. Apoi voi putea începe anul 2018 într-un bullet journal adevărat. Dar mai este ceva timp până atunci.
Știu că postarea asta e total diferită de ceea ce scriam eu până acum pe aici, dar... asta sunt eu, asta îmi place să fac și desigur că blogul ăsta despre asta e până la urmă...











Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Produse drăguțe de la Marillys.ro

22 și 5 ani: clarificare de situație

Sunt fată de miner și-s a naibii de mândră de asta!