Întâi Mai puțin muncitoresc

Ce frumos e la noi, la români! Lumea zice că e grea viața în România. Oare așa să fie? Nu cred că există țară în lumea asta unde să se dea mai multe zile libere decât la noi. Avem zile libere de Crăciu, de Paști, de 1 Decembrie, de Sf. Andrei, etc, etc. Libere peste libere și noi ne plângem că ne e greu.
Desigur că ce-am scris până acum are o notă ironică. Normal că ne e greu, dar pe mine, personal, mă amuză situația asta cu zilele libere. Nu știu dacă și voi ați observat dar de zilele libere se bucură mai mult cei care nu muncesc. Exact ca și în cazul posturilor și a dezlegărilor la pește. Toată lumea mănâncă pește în anumite zile pentru că e dezlegare. Hello! E dezlegare la pește pentru cei care țin post, nu pentru cei care se îndoapă cu ceafă de porc și cotlete. Dar ce mai contează? Poftă să fie!
Așa e și cu zilele aste libere... de ele se bucură, după cum spuneam cei care nu muncesc. Cel mai relevant exemplu este cel al zilei de 1 Mai. Din câte știu eu, 1 Mai e Ziua Muncii, dar ce mai contează dacă muncești sau stai acasă și freci menta? Ideea e că ai o zi în care trebuie să mergi la iarbă verde, să faci grătar, să bei bere și să mănânci mici. Dacă nu, ce farmec are 1 Mai?
Îi înțeleg pe oamenii care chiar lucrează și nu au timp pre mult pentru ei și desigur că profită de o astfel de zi. Se relaxează omu', bea o bere cu prietenii, să simtă și el că e liber și să uite măcar o zi de grijile și responsabilitățile de la lucru.
De exemplu, pentru mine, 1 Mai e o zi liberă ca oricare alta. Ieri a fost o zi obișnuită în care am făcut ceea ce fac de obicei, cu excepția faptului că n-am fost la facultate. N-am putut sesiza diferența dintre ziua de ieri și ziua de duminică... nici măcar una. Nu am simțit nicio nevoie urgentă de a mânca mici și de a bea bere. Oare din cauză că nu lucrez?
Probabil când voi avea și eu un job ca un om mare voi aprecia ziua de 1 Mai la adevărata ei valoare. Până atunci, pentru mine rămâne o zi obișnuită... indiferent că e luni, joi, sau duminică.
Până la urmă 1 mai înseamnă că vara e cu un pas mai aproape de noi! :)

Sper că sesizați faptul că postarea asta este extrem de subiectivă și într-un fel autocritică. Numiți-o cum vreți atâta timp cât ați înțeles exact ce am vrut eu să spun de fapt... :)

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Produse drăguțe de la Marillys.ro

22 și 5 ani: clarificare de situație

Sunt fată de miner și-s a naibii de mândră de asta!