Librăria online ideală

În ultimul timp am început să nu mă mai satur de citit. Aș citi în continuu doar că timpul începe să nu mai fie de partea mea. Noroc cu bibliotecile că mai pot împrumuta și eu câte o carte, pentru că viața de student nu prea-mi permite să-mi cumpăr toate cărțile pe care mi le doresc. Așa că împrumut de ici-colo tot ce prind. Să nu mai spun cât de mult îmi place să primesc cărți. Particip la toate concursurile care îmi oferă o șansă cât de mică să primesc o carte. În acest sens, mare mi-a fost rânjetul pe față când am văzut provocarea celor de la Libris.ro.

                Librăria online ideală? Pentru mine o librărie, fie ea online sau nu, trebuie să aibă un număr cât mai mare de cărți din domenii cât mai diferite. Sunt un om căruia îi place să știe câte un pic din toate. Așa că dacă în librăria online găsesc cărți din domeniul comunicării, al psihologiei, dar și cărți de bucate și literatură contemporană sunt extrem de fericită și mulțumită. Desigur că ar trebui să se găsească atât cărți în format fizic, tipărit, cât și cărți pentru e-book-uri. Personal nu dețin un e-book și nu știu exact în ce format sunt cărțile destinate acestuia, dar mai mult ca sigur pdf.-urile ar mulțumi atât utilizatorii de e-book cât și persoanele care obișnuiesc să citească de pe tablete sau laptopuri.
De multe ori mi s-a întâmplat să caut cărți online și să le găsesc în format pdf. Personal nu sunt deloc o fană a cititului electronic, dar mă adaptez. Sunt convinsă că și alți oameni preferă acest mod de a citi. E mai comod, din două click-uri ai cartea la tine pe calculator și nu mai e nevoie să ieși să o cumperi sau să aștepți curierul să ți-o aducă acasă. Personal cred că acest mod de citire a cărților distruge din farmecul cititului tradițional, ucide răsfoitul paginilor… Dar librăria online ideală trebuie să se adapteze oricărui segment de public cititor. Această adaptare trebuie să țină seama și de partea financiară. Ar fi indicat ca librăria să poată oferi cărți la prețuri avantajoase pentru fiecare public în parte. Evident că un atlas de anatomie nu va avea același preț cu o carte cu poezii pentru preșcolari.
                Până acum nu am cerut nimic ieșit din comun. E clar că o librărie trebuie să aibă o varietate mare de cărți. Librăria online pe care o visez eu trebuie să aibă un site extrem de accesibil și explicit. Totul să fie organizat, astfel când dau click undeva să îmi deschidă exact ceea ce vreau eu. Sper să aibă un motor de căutare amănunțit. Am găsit librării online în care era doar o bară de ”search” și atât. Nu puteam aplica nici un filtru și asta nu m-a ajutat deloc. Site-ul acestei librării ar trebui să fie unul cu o cromatică plăcută, nimic prea încărcat. Poate dacă ar fi un verde închis ar fi perfect.
                Aș vrea ca pe site-ul librăriei să găsesc reclame cu link-uri către alte librării online sau către diferite bloguri, site-uri ale cluburilor de lectură, ale campaniilor care sprijină lectura, etc. Pe scurt, aș vrea să pot afla cât mai multe lucruri legate de această lume a lecturii și a cărților.
                O librărie care activează în online trebuie să aibă și o promovare pusă la punct în acest mediu. Pe lângă diferite campanii care ar putea fi organizate/sprijinite de librărie, mi-ar plăcea să văd organizate periodic concursuri pentru bloggeri și pentru oamenii care iubesc să citească și să scrie. Aceștia pot avea o influență mare în mediul online. Ei pot scrie articole pe diferite teme propuse pe blogurile sau site-urile lor și pot fi recompensați cu premii semnificative, personalizate cu sigla librăriei, de exemplu.
                Ca să rezum ceea ce am încercat să spun până acum, o librărie online ideală ar trebui să se poată adapta pentru fiecare public pe care îl are în vizor. Dacă reușește să îmbine utilul cu plăcutul, adică să satisfacă nevoile clienților, dar și nevoile proprii atunci va fi cu adevărat o librărie online ideală. J



                

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Produse drăguțe de la Marillys.ro

22 și 5 ani: clarificare de situație

Sunt fată de miner și-s a naibii de mândră de asta!