„Tatăl nostru” nu se învață la școală

Discuțiile despre credință, religie, Dumnezeu, rugăciune, ș.a.m.d. sunt vechi de când lumea și se va discuta mult și bine pe temele acestea. Mereu se vor găsi Ion și Gheorghe la crâșma din sat și vor bea un pahar de pălincă în timp ce discută despre Leanța care merge ca nebuna la biserică sau despre Săftica, femeia care nu i-a făcut nici măcar o pomană lu' bărbatu-său răposat. Mereu se va găsi o mamaie cu frica lui Dumnezeu care încearcă să-și convingă nepoata să se mărite ca să nu mai trăiască în păcat cu iubitul ei.
Și tot așa pot continua cu exemple până la iarnă când intrăm în Postul Crăciunului, dar mă abțin. Zilele astea am tot citit că Monica Macovei candidează independent la prezidențiale și că respectiva are câteva idei cu care ar vrea să scoată țara asta din... mizeria în care se află. Ehe, promisiuni am mai auzit noi, dar să vedem faptele!
Eu sunt genul de om care nu înțelege politica. Recunosc, nici măcar nu încerc să fac asta. Nu încerc să înțeleg politica pentru că în România nu există așa ceva. Nu vreau să intru în discuții pe tema asta...
Ziceam că doamna Macovei are niște idei foarte drăguțe, dar mie mi-a atras atenția una, în mod special: faptul că religia ar trebui scoasă din programa școlară.
Religia nu are ce căuta în şcoli, ci istoria religiilor ar trebui să fie introdusă. Lasă copilul să-şi aleagă singur religia şi dă-i istoria religiilor, care reprezintă de fapt istoria umanităţii, e multă cultură generală acolo (Sursă citat)
Așa e! Orele de religie sunt puse în orare doar pentru a umple locurile goale și pentru a mai oferi o catedră unei doamne absolvente de teologie. Mi se pare un pic deplasat faptul că tu, ministerule, mă obligi pe mine să învăț mecanic niște lucruri care poate nu mă interesează. Credința o dobândești de la bunica, de la mama, nu de la doamna profesoară care intră în clasă zicând: „Rugăciunea!” Și toată clasa, în cor, recită Tatăl nostru cu mâinile împreunate pe iPhone-uri. Parcă și simți așa cum te pătrunde un sentiment... credința plutește în aer și dacă te uiți atent poți să vezi cum le cresc aripi de îngerași elevilor.
Sunt de acord cu ideea asta în totalitate. Să se scoată religia și să se introducă istoria religiilor în programă. În liceu am avut un opțional de istorie a religiilor și au fost niște ore minunate. Am avut ce învăța.
Prin postarea asta nu vreau să mă declar o susținătoare a doamnei Macovei. Am mai spus și o repet: politica nu este punctul meu forte. Dar am atâta minte în căpșor încât știu să recunosc o idee bună atunci când văd una. Sper din suflet ca această idee să prindă contur și să fie pusă în practică cât mai curând.
Cât despre cine ne va fi președinte... mai bine mă abțin momentan să comentez. O să scriu și despre asta când voi avea nervii și răbdarea necesară să sparg oalele în capul candidaților.



Comentarii

  1. Eu am facut o cerere la scoala pentru a nu mai face religie, nici pana in ziua de azi nu am primit un raspuns. Am facut cererea anul trecut, acum ma aflu in ultimul an de liceu si tot fac religie. Nu ma intereseaza, nu dau pasare si nu ascult, dar frecventez ora. Cand ies la raspund spun ceea ce stiu si ceea ce cred eu, nu ceea ce crede cel de langa mine. Nu stiu cine a fost Sfantul... de multe ori am luat note mici, pentru ca eu sunt cu stiinta, nu cu religia.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Îmi cer scuze că răspund așa cu întârziere.
      Din păcate nu avem încotro. Ăsta e sistemul, cu ăsta defilăm până la o viitoare schimbare. Multe lucruri pe care le studiem în școli nu ne sunt tocmai folositoare, dar sunt bune măcar pentru a adăuga un plus la cultura noastră generală. Așa că tot răul spre bine.. și până una alta sperăm să se schimbe câte ceva pe ici-colo.

      Ștergere

Trimiteți un comentariu

Postări populare de pe acest blog

Produse drăguțe de la Marillys.ro

22 și 5 ani: clarificare de situație

Sunt fată de miner și-s a naibii de mândră de asta!