Chestionarul lui Proust

Printre toate chestiile dubioase pe care le urmăresc pe internet mai încerc să strecor și câte o treabă mai serioasă, să mai învăț câte ceva, să mai aud câte o păere competentă. Azi am dat din întâmplare peste o chestie despre care nu mai auzisem până acum: chestionarul lui Proust. Din câte am văzut pe Google seamănă mult cu întrebările din oracolele copilăriei, dar cică ar fi o modalitate de autocunoastere. De aproape 24 de ani încerc să mă decopăr, să mă obișnuiesc cu mine, așa că treaba asta nu poate fi decât un plus în tot procesul ăsta.

Despre chestionar am aflat într-un video de pe YouTube. Mai exact din interviul ăsta pe care i l-a luat Anne-Marie lui Tudor Chirilă. Pe Anne-Marie o urmăresc de mult timp și mi-e tare dragă. Îi citesc blogul, am văzut toate videoclipurile postate pe canalul ei de YouTube. Mi se pare un exemplu foarte bun de om perseverent.
Revenind.
Dacă urmăriți interviul de mai sus o să vedeți că la un moment dat îi pune lui Chirilă niște întrebări din chestionarul lui Proust. Nu știam ce înseamnă asta așa că l-am întrebat repede pe Google, my friend.
Cam astea ar fi întrebările:
1. Principala mea trăsătură
 Simplitatea - cred că asta m-ar defini cel mai bine
2. Calitatea pe care doresc să o întîlnesc la un bărbat
Simțul realității - să vadă lucrurile așa cum sunt ele, să nu abereze, să nu fie cu capul în nori mai mult decât e necesar.
3. Calitatea pe care o prefer la o femeie
Sinceritatea - nu suport pisicelile și pupăturile-n fund. Dacă te întreb cum stă tricoul ăla pe mine, spune-mi sincer. S-ar putea să văd și eu în oglindă că arăt ca un sac de cartofi, așa că nu te da pe după vișin. Spune-mi direct exact ceea ce crezi. Eu așa fac.
4. Ce preţuiesc mai mult la prietenii mei
Capacitatea de a fi acolo atunci când am nevoie și când nu am. Nu-mi placee să profit de oameni, așa că apreciez mereu prietenii care rămân. Nu am nevoie de genul ăla de oameni care apar pentru o perioadă și apoi se evaporă ca măgarii în ceață.
5. Principalul meu defect
Sensibilitatea excesivă - pun prea mult suflet în orice și de cele mai multe ori ies șifonată. Partea proastă e că nu mă învăț minte niciodată...
6. Îndeletnicirea mea preferată
Îmi place să scriu. Mă relaxează. Mă eliberează. Mă face să uit de tot. Sunt doar eu cu mine în momentele alea.
7. Fericirea pe care mi-o visez
Eu. El. Doi copii. Un câine. Un motan și o căsuță cu verandă. Atât.
8. Care ar fi pentru mine cea mai mare nenorocire
Să nu mai am voie să-mi exprim propiile păreri. Mă frustrează maxim atunci când nu sunt lăsată să-mi exprim punctul de vedere.
9. Locul unde aş vrea să trăiesc
Exact unde trăiesc și acum: în Timișoara.
10. Culoarea mea preferată
Cred că verde.
11. Floarea care-mi place
Orhideea
12. Pasărea mea preferată
Rândunica
13. Prozatorii mei preferaţi
Radu Tudoran e autorul meu preferat. Îmi place și Marin Preda... dar...
14. Poeţii mei preferaţi
George Bacovia
15. Eroii mei preferaţi din literatură
Harry Potter
16. Eroinele mele preferate din literatură
Eva din Fiul Risipitor de Radu Tudoran
17. Compozitorii mei preferaţi
Din păcate nu am preferați în domeniul ăsta...
18. Pictorii mei preferaţi
Nu cred că am...
19. Eroii mei preferaţi din viaţa reală
Tatăl meu
20. Ce urăsc cel mai mult
Falsitatea
21. Calitatea pe care aş vrea s-o am din naştere
Toleranța - suntem prea răi și judecăm mult prea mult.
22. Cum aş vrea să mor
Rapid. Indiferent cum, dar fără să sufăr. Și dacă se poate și zâmbind, ar fi perfect.
23. Greşelile ce-mi inspiră cea mai mare indulgenţă
Întrebarea asta mă închide. Nu știu să spun niște greșeli anume... iert mult, dar nu uit niciodată, asta-i clar.
24. Deviza mea 
Nu cred că am așa ceva... dar cred cu tărie în următorul vers dintr-o piesă a lui ChelooUnde se termină visele, moartea respiră.

Nu am stat să mă gândesc la răspunsuri. Am scris ce mi-a venit prima dată în minte. S-ar putea ca peste un timp să-mi dau seama că nu mă mai regăsesc în răspunsurile astea, dar până atunci...
Răspundeți și voi. Mi-ar plăcea să citesc mesaje cu răspunsurile voastre. Fiți sinceri. Nu doar răspunzând la chestionar, ci în general. Minciuna nu aduce nimic bun.
Zic și eu...

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Produse drăguțe de la Marillys.ro

22 și 5 ani: clarificare de situație

Sunt fată de miner și-s a naibii de mândră de asta!